Kringen en Cursussen

Bij de Proosdijkerk gebeurt er heel veel binnen en buiten de gemeente. Bij Commissies en groepen is aangegeven hoe we dat organiseren. Voor leden is alle informatie beschikbaar via de app Scipio.

Voor geïnteresseerden, of ze lid zijn of niet, organiseren we geregeld een Alpha-cursus.

Alpha-cursus

Vind jij het leuk om samen met anderen je levensvragen te bespreken?

Geef je dan nu op voor de alpha-cursus via alpha@proosdijkerk.nl

Voor wie is de cursus?

De Alpha-cursus is iets voor jou als je:
...meer wilt weten over het christelijk geloof
...wilt weten of er meer is tussen hemel en aarde
...nieuwe mensen wilt ontmoeten
...je kennis over het christelijk geloof wilt opfrissen

Veel mensen lopen rond met vragen. Een gedeelte daarvan komt op de Alpha-cursus terecht. Meer dan 27 miljoen mensen wereldwijd hebben Alpha gedaan. In Nederland waren dat er ruim 235.000. Alpha wordt gegeven in kerken, cafés, studentenverenigingen, jongerenclubs en zelfs in gevangenissen.

Waarover gaat het?

Op de cursus worden vijftien verschillende thema’s van het christelijke geloof besproken, zoals deze:
• Is er meer?
• Wie is Jezus?
• Bidden, waarom en hoe?
• Hoe relevant is het christelijk geloof?
• Wat of wie is de Heilige Geest?
• Hoe leidt God ons?

Wie organiseert het en waar kan ik me opgeven?

Deze Alpha-cursus wordt georganiseerd door mensen uit de Nederlandse Gereformeerde Kerken samen met mensen uit de Gereformeerd Vrijgemaakte Kerken, in Ede.
Je kunt je aanmelden via alpha@proosdijkerk.nl.

Voor uitgebreide informatie, ga naar
of: www.alpha-ede.nl